Tasarım ise,belli bir konuda yapılması gereken faaliyetleri belli bir plan çerçevesinde uygulamaktır.Diğer bir ifade ile tasarım kısaca yeni bir ortam için bilgilerin planlanması,organize edilmesi ve etkili olarak uygulnması faaliyeetleridir.
Tasrımın genel amacı;var olan sistemi ya da yapıyı günün ya da çevrenin şartlarına göre değiştirmektir.Bu amaç var olan bilgilerin sentezlenmesi ve faliyetlerin organize edilmesi olarak algılanabilir.Öğretim tasarımı eğitimde öğrenmeyi sağlamak için öğretim materyallerinin ve öğretim siteminin yönlendirilmesi olarak tanımlanabilir.
Öğretim tasarımı beş aşamadan oluşmaktadır.Bunlar;
- analiz
- tasarım
- geliştirme
- uygulama
- değerlendirme
1.ANALİZ BASAMAĞI
- Bu aşamada eğitimle ilgili olabileceği düşünülen sorunların,bu sorunlardan etkilenen hedef kitlenin ve sorunların ortaya çıkardığı koşulların çözümlemesi yapılır.
2.TASARIM BASAMAĞI
Eğitim-Öğretim ortamında hedef ve davranışları gerçekleştirebilecek oln faaliyetler planlanır ve organize edilir.
3.GELİŞTİRME BASAMAĞI
Analiz ve tasarım aşamalarının çıktılarını kullanarak ders planı ve ders materyali oluşturulmasıdır.
4.UYGULAMA BASAMAĞI
Öğretim tasarımının uygulama aşaması ,eğitimin gerçekleştirilmesi anlamına gelmez tersine,uygulama için önceden tasarlanması gereken boyutları belirtir.
5.DEĞERLENDİRME BASAMAĞI
Öğretim tasarımı sürecinin son aşaması değerlendirmedir.Burada,başlangıçta saptanan eğitim gereksinimlerini gidermek üzre geliştirilmiş olan öğrenme sisteminin temel özgül işlevini ne oranda yerine getirebileceği belirlenmeye çalışılmaktadır.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder