Bir öğretim tasarımı modeli insanlara nasıl öğrenmeleri gerektiği hakkında görüş sunan temsilcidir.Aynı zamanda öğretim tsarımcısının öğretimi nasıl düzenleyeceği hakkında da rehberlik yapar.Modeller,bir sistemi ve ya süreci görsel olarak canlandırmamıza yardımcı olur.
Değişik durumlar için tasarlanmış pek çok öğretim tasarım modelleri vardır.Bunları ana başlıklar altında sınırlandırmak mümkündür.Bu sınıflandırma ve öğretim tasarım modellerinin ,her bir modelin özelliklerini ve nerelerde kullanılabileceğini anlamlandırma da bize yardımcı olabilir.Her bir model yaratıcısının bu modelin nerelerde kullanılabileceği ile ilgili varsayımları göz önüne alınarak bu şemeya yerleştirilebilir.
Bu sınıflandırma her bir modelin en iyi nerelerde uygulanabilirliği olduğunu gösteren üç kategori içermektedir.Birincisi sınıf yönlendirici öğretim tasarım modelleri olup,görevi sınıf ortamında öğretim alan öğretmenlere yönelik modellerdir.Bir sınıf modeli öğretimi için gerekli olan belirli fonksiyonları sıralar ve öğretici klavuz görevi görür.İkicisi ürün yönlendirici öğretim tasarım modelleri olup,üretilecek ürünün saatler hatta günler süren uzun zamanlar olacağını varsayar.Bu modeller de genel olasılık teknik açıdan çok gelişmiş ürünlerin üretileceği varsayılır.Kullanıcıların üreticilerle hiç ilişkisi olmayabilir.Üçüncü ve son olarak sistem yönlendirici öğretim tasarım modelleri olup bütün bir ders ve ya bütün bir program gibi çok geniş çaplı bir eğitimin yapılacağını varsayar ve bu eğitimi geliştirecek yüksek deneyimli uzmanlar için gerekli kaynakların kullanılabilir olmasını sağlar.Öğtetimde yüksek teknolojinin kullanılacağı,prova ve revizyon kadar ön analizin de önemli olduğunu varsayar.Yayılma çok geniştir ve genellikle geliştiricileri içermez.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder