hayat

Hayat olması gerektiği gibi değil,olduğu gibidir.
Onu değiştiren yaşama biçiminizdir.
-VİRGİNİA STAR-

HOŞ GELDİNİZ

10 Mart 2011 Perşembe

ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİ

Öğrenme ve Öğretme bir süreçtir ve süreç bir çok adımdan oluşmaktadır.Bunler;
  • Derse hazırlık
  • Uygulama
  • Motivasyon
  • Bilginin paylaşımı
  • Değerlendirme

DERSE HAZIRLIK

Derse hazırlık aşaması ,öğretmen hazırlığı ve öğrenci hazırlığından oluşöaktadır.Bu süreçte yapılması gereken çalışmalar;

1.Öğretmen hazırlığı

Eğitimde öğretmenin ders için ön hazırlığı amaca ulaşmada en önemli etlenlerdendir.Bu nedenle öğretmen;

-öğrenme-öğretme sürecini planmalamalı ve zamanı iyi ayarlamalıdır.

-her dersten en az bir hafta öncesinde uygulanacak çalışma ile ilgili dökümanları ve kullnacak teknikleri geliştirmeleri gerekmektedir.

öğrencilere uygulama yapma hazırlığı içerinde olmalıdır.

2.Öğrenci hazırlığı

Öğrenme alanlarının ilgili kazanımlara ulaşabilmesi içn öğrencilerin derse hazırlık yapmaları gereklidir.

*Düşünsel ve Duyunsal hazırlık

*Teknik hazırlık gibi.

UYARANLAR

Bu süreç öğrencilerin önceden edindikleri bilgileri harekete geçirmeye yönelik olmalıdır.Temel amaç öğrencinin derse karşı güdülenerek,istekli hale getirilmesidir.

BİLGİNİN PAYLAŞILMASI

BU süreç öğrencilerin derste yapacakları çalışmalarla ilgili bilgilerin ortaya konduğu ve paylaşıldığı bölümdür.Öğrenciler yöneltilen sorular,verilen örneklerle önceki bilgilerinden yola çıkarak zihinlerinde yeni bilgileri yapılandıracakları alanı oluşturmaktadırlar.Bilgilerin bu alana transfer edilmesi ve kalıcılığın sağlanması için yeni bilgileri öğrencilerin keşfederek ulaşacakları öğrenme yaşantıları oluşturulmalıdır.

UYGULAMA

Bu aşamada öğretmen;

-Öğrencilerin ele alınan konuyu özgürce çalışarak ortya koymaları içn gereken ortamı hazırlamalıdır.

-Çalışmalarda zorlayıcı olmamalı,ancak tüm öğrencilerin çalışmaya etkin katılımını sağlayarak,bir kaç ilgi çekme noktası ve uyaranı geliştirmelidir.

-Ders boyunca konsantrasyonlarını bozmadan ve onlara hissttirmeden öğrencileri denetlemeli ,gözlem yapmalı ve güvenlik önlemlerini almalıdır.

-öğrencilerin yaptıkları çalışmalar hakkında duygu ve düşüncelerini paylaşmalrı sağlanmalıdır.

DEĞERLEDİRME

Bu bölümde süreç ve sonuç değerlendirmeleri yer almalıdır.Süreç değerlendirmesi zamanında yapılmalıdır.Değerlendirmede performans değerlendirma amacıyla hazırlanan çeşitli formlar,çeşitli sorular,yapılan çalışmalr,araştırma sonuçları,ürün dosyalrı kullanılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder