Tasarım, eğitim içinde öğrenme-öğretme ortamlarının planlanması, organize edilmesi ve uygulanması faaliyetlerinde etkili olarak kullanılmaktadır. Bu faaliyetler eğitim içinde uygulandığında "öğretim tasarımı" olarak adlandırılmaktadır.
Öğrenme stili ise kişisel bir özellik olup bireyin, öğrenmeye yönelik niteliklerini ifade eder.
Öğrencinin psikolojik olarak çevresini nasıl alçıladığını çevresiyle nasıl etkileşim içinde bulunduğunu ve nasıl tepki verdiğini ortaya koyan bireysel özellikler ve tercihler grubu olarak adlandırılır. Öğrenme stili, öğrencinin algılama, düşünme, hatırlama ve problem çözme şekillerini temsil eden bilgiyi işleme alışkanlıklarıdır. Öğretim tasarımı yapılırken bu stillere dikkat edilmelidir. Farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilere göre öğretim tasarımı çeşitlendirilmeli öğrencilerin öğrenmelerine kolaylık sağlanmalıdır. Tek tipte anlatılan bir derste öğrencilerin bir kısmı verim alamaz. Bu nedenle ders anlatım şekli kullanılan materyaller çeşitlendirilmeli, zengin bir ders ortamı sağlanmalıdır. Öğrenme stilinde öğrencilerin farklılaşan özelliklerinden dolayı oluşturacak ortam ve olanaklar öğretim tasarımı kapsamında ele alınır ve gerekli çalışmalar yapılır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder